Jau kurį laiką kalbame apie Trejybę- mylintį Tėvą, mylimą Sūnų ir meilės Dvasią-, ar nustebsti, jeigu pasakysiu, kad kita mūsų tema bus seksas? Jeigu tavo pirma reakcija išgirdus šitą žodį yra gėda, aš labai tikiuosi, kad tai greitai pasikeis.

Aš neseniai perskaičiau Dan Allender ir Tremper Longman III knygą „Dievas myli seksą“. Kas galėjo pagalvoti, kad Dievas myli seksą? Nežinau, kaip tu, bet aš augdama bažnyčioje nuolatos girdėjau gąsdinimus apie seksą prieš santuoką, kaip Dievas to nekenčia, kaip tai yra blogai ir panašiai. Žiūrint televizorių, man dažnai buvo sakoma nusisukti, jeigu buvo rodoma nepadori scena. Aš nebandau pasakyti, kad toks mokymas ir bandymas apsaugoti yra blogai, priešingai, tame yra tiesos ir vaikai turėtų būti saugojami, tačiau…

Kai visas dėmesys yra sutelkiamas į neigiamas savybes ir beveik nekalbama apie teigiamas, tai, be abejonės, paveikia mūsų požiūrį. Kai bažnyčia tik kalba, kas seksas nėra, iš kur mes gauname informaciją apie tai, kas seksas yra? Būtų tobula, jeigu turėtume tėvus, kurie turi teisingą biblinį supratimą ir yra pakankamai drąsus su mumis apie tai kalbėti, tačiau kiek iš mūsų užaugo tokiose šeimose? Tai kas mums belieka? Filmai, žurnalai ir knygos, kurie mums siunčia klaidingą, iškreiptą žinią. Taip neturėtų būti. Bažnyčia turėtų drąsiai kalbėti apie šią nuostabią dovaną, duotą vyrui ir žmonai.

Maloniai nustebau, kai radau pastoriaus parašyta straipsnį apie seksą moteris.lt svetainėje. Jei nori, gali ir tu ji paskaityti „Ką gi iš tikro Biblija byloja apie seksą?“ . Tai yra gera pradžia, tačiau aš norėčiau dar giliau pažvelgti į šią temą.

 

Perichoresis

 

Kad mes geriau suprastume, kodėl Dievas myli seksą, aš noriu tau paaiškinti vieną naują terminą, naudojama teologijoje,- perichoresis. Šis terminas naudojamas apibūdinant Trejybės tarpusavio santykius.

Mes Biblijoje matome, kad Jėzus gana nemažai kalbėjo apie Trejybės perichoresis. Jėzus sakė: „Tėvas manyje ir Aš Jame“ (Jono 10:38), „Nejaugi tu netiki, kad Aš esu Tėve ir Tėvas manyje? <…> Tėvas, esantis manyje- Jis daro darbus“ (Jono 14:10). Jono 16:7 Jėzus aiškina savo mokiniams, kad Jis išeina, bet Jis atsiųs jiems Guodėją, o Mato 28:20 mes skaitome, jog Kristus prižadėjo visuomet būti su mumis. Kaip tai įmanoma? Guodėjas yra Šventoji Dvasia, ir per Šventąją Dvasią, gyvenančią mumyse, Kristus taip pat yra mumyse. Nors trys Dievo asmenys yra atskiri, jie taip pat yra vienas kitame.

L. Kress Trejybės perichoresis apibūdino kaip „intensyviai intymų Tėvo, Sūnaus ir Šventosios Dvasios būvimą su vienas kitu, vienas kitame ir vienas kitam, netampant monistine visuma…“ Marcus Johnson, teologijos profesorius, rašė: „atskiri Trejybės asmenys ne tik yra bendrai ir intymiai susiję vienas su kitu; atskiri Trejybės asmenys bendrai gyvena vienas kitame ir giliai prasiskverbia vienas į kitą“.

Ką mes matome iš šitų apibūdinimų? Trejybės tarpusavio santykiai skamba labai panašiai kaip vyro ir žmonos pats intymiausias bendravimas, kuriame jie tampa viena. Prisimeni, aš sakiau, kad Trejybė sukūrė pasaulį iš per kraštus besiliejančius amžinai tarp jų egzistavusios meilės? Taigi mes galime sakyti, kad jų intensyviai intymūs tarpusavio santykiai, gilus prasiskverbimas vienas į kitą yra gyvybės ir meilės šaltinis. Tik pagalvok, kaip tai tiksliai apibūdina gyvybės prasidėjimą moters įščiose.

Jeigu grįžtume į Pradžios knygą, matytume, jog tai buvo Dievo tikslas nuo pat pradžių: „Dievas tarė: ‘Padarykime žmogų pagal mūsų atvaizdą ir panašumą‘“ (Pradžios 1:26) Vyras ir moteris buvo sukurti pagal Dievo panašumą, tai reiškia į tai įeina ir jų tarpusavio santykiai. Dievas sukūrė seksą tarp vyro ir žmonos, kad jie galėtų tuo mėgautis ir patirtį dalelę džiaugsmo, kurį bendraudama patiria Trejybė.

Dievas nevengia kalbėti apie seksą

 

Aš jau buvau užsiminus apie tai ankstesniame straipsnyje, bet pasikartosiu- apaštalas Paulius nebandė vengti šios temos. Jis naudojo pavyzdį apie santuoką ne dėl to, kad jis galvojo, jog tai yra tik gera iliustracija. Jis ją naudojo, nes santuoka atspindi santykius Dievo Trejybėje ir realybę, kurioje mes gyvename, būdami suvienyti su Kristumi.

Paulius rašė: „Mes gi esame Jo kūno nariai, iš Jo kūno ir kaulų. ‘Todėl žmogus paliks tėvą bei motiną ir susijungs su savo žmona, ir du taps vienu kūnu.‘ Tai didelė paslaptis,- aš tai sakau, žvelgdamas į Kristų ir bažnyčią“ (Efeziečiams 5:30-32)

Allender ir T. Longman III knygoje „Dievas myli seksą“ tai labai gerai apibūdino:

 

Dievas sukūrė seksą kaip tiltą, jungiantį žemiškas ir dangiškas patirtis. Jis pažadina ir persmelkia mūsų giliausius fizinius ir dvasinius troškimus. Seksas, kaip muzika, tuo pačiu metu mus pripildo intensyviomis vidinėmis kūno malonumo natomis ir dainingomis kito pasaulio, kuris yra nepaprastas ir šventas, atgarsiais. 

 

Seksas ne tik patenkina žemiškus troškimus, tačiau ir leidžia žmonėms žvilgtelėti į ateinantį pasaulį. Šie intymūs santykiai niekada neturėtų būti žmonių galutinis tikslas, bet matomas ženklas, kuris vaizduoja nematomą realybę, ir kuris paryškina mūsų troškimą būti viena su Dievu.

Santuoka mums padeda geriau suprasti perichoresis, ir kokių santykių Dievas nori su mumis. Mes žinome, kad kai pora susituokia, jie stebuklingai netampa vienu žmogumi. Jie vis dar yra du asmenys, tačiau tuo pačiu metu jie tampa kažkas naujo- jie tampa viena su savo sutuoktiniu. Juos jungia stiprus fizinis, dvasinis ir emocinis ryšys, kurio jie neturi su jokiu kitu žmogumi šioje žemėje. Dievas leidžia mums patirti šį ryšį, kad mes geriau įsivaizduotume, kokių artimų santykių Jis nori su mumis. Jėzus atėjo į žemę ir mirė vietoje mūsų ant kryžiaus ne tik tam, kad mūsų nuodėmės būtų atleistos. Jis visa tai padarė, jog mes galėtume intymiai bendrauti su Dievu.

 

Kodėl mums gėda kalbėti apie seksą?

 

Jeigu seksas yra šventas, kodėl mums gėda apie jį kalbėti? Seksas, kaip ir kiti geri dalykai, kuriuos Dievas mums davė, yra šėtono taikinys. Šėtonas, o ne Dievas, nemėgsta sekso. Jis nekenčia, kad šie intymus vyro ir žmonos santykiai vaizduoja Trejybę, bei Kristaus ir Jo Bažnyčios vienybę. Jis to negali pakęsti. Taigi jis labai sėkmingai visais būdais bando tai sugriauti. Mums užtenka įsijungti televizorių ar paskaityti seksualinės prievartos ir pornografijos statistikas, kad matytume Šėtono darbo rezultatus.

D. Allander ir T. Longman III toliau rašė:

 

Nekeista, kad Dievo priešas yra nesustabdomai įsipareigojęs suteršti vidinį, seksui būdingą malonumą ir džiaugsmą, kuris yra ne iš šio pasaulio. Blogis nekenčia sekso ir yra negailestingai įsipareigojęs sugriauti tiltą tarp troškimo ir šventumo.

 

Kokia turėtų būti mūsų reakcija?

 

Mūsų,  krikščionių, pareiga yra klausyti, ką Dievas, o ne Šėtonas, sako. Dievas neužsidengia akių, kai sutuoktinių pora mylisi- jis laimina jų santykius. Mums reikia laiminti tai, ką Dievas laimina, ir džiaugtis Dievo dovanomis bei jas branginti ir saugoti.

Jeigu seksas yra šventas, ką reikštų mums turėti lytinius santykius už santuokos ribų? Ką tai atspindėtų? Tai ne tik sužeistų ir suterštų mus, tačiau ir Dievo atvaizdą. Kai suprantame, kas iš tikrųjų yra seksas, staiga pagundymas praleisti su kažkuo naktį tampa daug svarbesniu sprendimu, kuris turi ne tik fizines ir emocines, tačiau ir dvasines pasėkmes. Džiaugsmas, kurį Dievas dovanoja sutuoktinių porai, gali būti patirtas tik santykiuose, kuriuose yra besąlyginis įsipareigojimas vienas kitam visam gyvenimui. Pasitikėk, kad Dievas žino, kas tau yra geriausia.

 


P.S. Šio straipsnio tikslas nėra padidinti kaltės jausmą tiems, kurie jau mėgavosi Dievo dovana už santuokos ribų. Mūsų Dievas yra Meilė ir tie, kurie ateina pas Jį su atgaila, Jame randa ne tik atleidimą, bet ir išgydymą. Niekada ner per vėlu pasirinkti tai, kas teisinga ir Dievui priimtina.

 

Daugiau skaitykite

Ar tu bandai gražiai atrodyti prieš Dievą?

Ar tu bandai gražiai atrodyti prieš Dievą?

  Ar kada net nesusimąstydama padarei išvadas apie žmogų vien tik pagal tai, kaip jis ar ji atrodė? Ar kada troleibuse, mokykloje ar net bažnyčioje vos žvilgtelėjusi į žmogų nusprendei, kad tau jis/ji patinka arba nepatinka ir kad norėtum arba nenorėtum draugauti...

Kodėl Dievas neišgelbsti visų žmonių iš karto?

Kodėl Dievas neišgelbsti visų žmonių iš karto?

  Neseniai vienas pažįstamas manęs paklausė: "Kodėl Jėzus išgydydavo po vieną aklą ar luošą žmogų? Kodėl Jis neišgydydavo jų visų iš karto?" Iš pradžių nelabai žinojau, kaip atsakyt, bet po to sumąsčiau, kad gal dėl to, jog Dievui rūpi kiekvienas žmogus...

Ar demonai tave pažįsta?

Ar demonai tave pažįsta?

  Straipsnio pavadinimas gal ir skamba kraupiai, bet apie šią temą jau ilgokai galvojau. Neseniai su SJ merginomis skaitėme Apaštalų darbus, ir kai vėl perskaičiau 19 skyrių, nusprendžiau, kad laikas apie tai parašyti. Nors žinau, kad kai kurioms iš jūsų galbūt...

Iš kur mes žinome, kad Jėzus buvo Dievas?

Iš kur mes žinome, kad Jėzus buvo Dievas?

  Ar tau kada iškilo klausimas, kodėl žydai taip dažnai kėsinosi į Jėzaus gyvybę Jo tarnystės metu? Pastaruoju metu manęs to labai dažnai klausia. Viena iš priežasčių buvo ta, kad Jis save vadino Dievo Sūnumi, o tai yra tas pats, kas sakyti, jog esi Dievas. Žydų...

Kuo tau svarbi Jėzaus žmogiška prigimtis?

Kuo tau svarbi Jėzaus žmogiška prigimtis?

  Jėzus be nuodėmės prisiėmė mūsų žmogišką prigimtį ir savo gyvenime, mirtyje bei prisikėlime išgydė mūsų žmogiškumą bei sutaikino mus su Dievu! Šioje vartotojiškoje kultūroje mes esame pripratusios prie mąstymo: "O kokia man iš to nauda?" Nors Dievas mums rodo...

Jėzus Kristus: Ar būti žmogumi yra blogai?

Jėzus Kristus: Ar būti žmogumi yra blogai?

  Jeigu aš dabar tavęs paklausčiau, ar būti žmogumi yra geras dalykas, ką tu atsakytum? Ar tu asocijuoji žmogiškumą ir kūniškumą su gerais ar blogais dalykais? Ar tu tiki, kad kūnas yra viso blogio šaknis? Yra žmonių, kurie eina į kraštutinumus mokydami, kad viskas,...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pin It on Pinterest

Share This